LinBusiness - Linda Bood-de Jong

Klanten aantrekken door ‘nee’ te verkopen? Het werkt écht!

Het kan heel krachtig zijn om ‘nee’ te zeggen tegen je klant. En je kunt die kracht nog veel sterker maken door die ‘nee’ te laten volgen door een ‘maar’. Ik geloof oprecht in deze werkwijze…

Elk dag krijg ik quotes binnen op mijn telefoon. En ik ben gek op quotes! Ze maken mij blij, zetten mij aan het denken of plaatsen dingen in een ander licht. Vandaag kreeg ik deze quote: Nee zeggen tegen een ander is ja zeggen tegen jezelf.” 

Een hele treffende quote, die niet alleen voor mij persoonlijk relevant is, maar zakenlijk gezien ook een waarheid als een koe is. Het kan namelijk heel krachtig zijn om ‘nee’ te zeggen tegen je klant. En je kunt die kracht nog veel sterker maken door die ‘nee’ te laten volgen door een ‘maar’. Ik geef je een voorbeeld.

Vorige week was ik op zoek naar een B&B in de omgeving van Den Bosch. Omdat ik er maar één nacht zou blijven en pas s avonds zou aankomen, wilde ik er niet teveel geld voor betalen. Na een korte zoektocht had ik er eentje gevonden in Ammerzoden. Nadat ik mijn reserveringsaanvraag had verstuurd, werd ik keurig gebeld door de eigenaresse van de B&B. Helaas werd de B&B momenteel niet voor de 1-persoons prijs verhuurd, en ik zou het dubbele moeten betalen om de hele B&B te huren. De eigenaresse begreep ook wel dat dat voor mij boven budget was, en gaf mij meteen een tip om contact op te nemen met een andere B&B in Hedel, die waarschijnlijk wel in mijn prijscategorie zou vallen. Zo gezegd, zo gedaan. De andere B&B was beschikbaar voor een prima prijs. Ik was super blij met deze tip en daarmee heeft de eigenaresse mij echt goed geholpen. Dus zoek je een B&B in de buurt van Den Bosch, dan is dit mijn tip: Bed en Breakfast Hedelbed in Ammerzoden”.

Wat is de moraal van mijn verhaal? Het loont echt om je klanten belachelijk goed te helpen. Dat is een van de manieren om fans te maken van je klanten. En dat kan ook door af en toe ‘nee, maar…’ te verkopen. Want met die ‘nee’ zeg je niet alleen ‘ja’ tegen jezelf, maar tegen je hele business. En het zal je verbazen welke impact jij daarmee kunt maken!

Nieuwsgierig wat ik voor jou kan betekenen?

Stuur een persoonlijk bericht of e-mail naar contact@linbusiness.nl voor een gratis spar sessie, waarin ik je sowieso waardevolle tips geef hoe jij WOESTAANTREKKELIJK wordt voor klanten.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

9 + 10 =